Šta kupci misle o vozilima vraćenim sa lizinga

Vozila vraćena sa lizinga sve su češća tema među kupcima automobila. Istraživanje koje je sproveo portal doboš, kao jedini portal u Srbiji koji se bavi predmetima vraćenim sa lizinga, pokazuje da su sigurnost kupovine i cena osnovna obeležja na tržištu lizing polovnjaka.

Polovni putnički automobili, uvek veoma tražena roba u Srbiji, od skoro se sve češće dele u dve kategorije: one redovne, koje dileri i fizička lica prodaju na auto-placevima i one vraćene sa lizinga, koje klijenti kupuju direktno od lizing kuće. Međutim, bez obzira na vrstu, tražnja za polovnim automobilima je velika, kao i frekvencija kupovine. Ovu konstataciju potvrđje i istraživanje koje je portal doboš sproveo među svojim posetiocima. Naime, čak 52% anketiranih vozača je promenilo između 2 i 5 polovnih vozila od kada voze, a veliki broj kupaca je promenio i više od pet vozila, 34%. Zaključak je jednostavan - ko se jednom odlučio za kupovinu polovnog vozila, odlučiće se ponovo.

Ponuda polovnih automobila je tek od skoro upotpunjena vozilima koja su vraćena sa lizinga. Kupci se navikavaju na lizing kompanije u ulozi prodavca, i gotovo 40% ispitanika u istraživanju portala navodi pouzdanost prodavca kao glavnu prednost vozila vraćenih sa lizinga. Druga karakteristika koju su posetioci portala doboš prepoznali kao bitnu jeste sigurnost u pogledu oglašene kilometraže vozila, čak 20% anketiranih ovu smatra najbitnijom.

Međutim, najveći problem kod vozila vraćenih sa lizinga jeste njihova cena. Naime, na pitanje šta misle o cenama oglašenih automobila vraćenih sa lizinga, čak 85% ispitanih je odgovorilo da su cene previsoke, dok je samo 15% njih kao odgovor navelo da su cene uporedive sa cenama drugih polovnih automobila, dok niko od ispitanih ne misli da je kupovina polovnih automobila vraćenih sa lizinga generalno povoljnija od drugih oblika kupovine korišćenih vozila.

Da li su lizing kompanije shvatile poruku? Čini se da jesu!

Prema podacima portala doboš, samo u letnjem periodu (od početka jula do kraja avgusta) snižena je cena na preko 300 oglašenih vozila, što je gotovo petina ukupnog broja ovakvih vozila u Srbiji. Neka od ovih sniženja dostižu i 20%. Takođe, lizing kompanije organizuju, periodično, akcije na kojima nude popust svojim kupcima u toku trajanja akcije. Popusti retko idu ispd 10%, što može da bude prilična ušteda. Ovakvo sniženje svakako je rezultiralo povećanjem prometa ovakvih vozila, o čemu svedoči i preko 150 oglasa za vozila koji se od septembra više ne nalaze na portalu doboš. Vozila vraćena sa lizinga lagano zauzimaju svoje mesto na tršištu polovnjaka Srbije, dok ukupna ponuda “polovnjaka” raste. Da li će lizing kuće svojim cenama uspeti da se uspostave kao konkurentan takmac - ostaje da se vidi.

Autor: Ivan Manevski, doboš razvojni tim
 

Komentari:

  1. Sa lizinga je vecinom sve izakano i nije cuvano dok je bilo na lizingu..

  2. petar popovic 14.01.2014. 10:37

    Radno vreme lizing kuca je besmisleno. Rade uglavnom od 8-16 ili od 9 do 17h, i subotom do 14h. Kako je to radno vreme vecine ljudi, ostaje nam samo da bezimo s posla da bi pogledali auto koji nas zanima. S druge strane, subotom na nekim placevima auto ne moze da se pogleda iznutra, vec samo spolja!!? Kao da ne zele da prodaju automobile

  3. Sta je tu oteto ako ti oduzmu vozilo koje ne mozes da placas_?Ko te je terao da ga uzimas ako nisi u mogucnosti da ga platis.Nije to oteto pa ne moze biti ni prokleto....

  4. Mozda vracanje kilometraze na vozilima moze da se protumaci kao prevara? Ipak banka je ta koje bi trebalo da prodaje realno korisceno vozilo(moje misljenje). Kilometraza kod novijih automobila u 90% slucajeva moze da se smanji samo vidno, tj samo iskazan kilometraza na kontrolnoj tabli i ukoliko odete u servis i platite 10 e mozete da saznate realnu kilometrazu. E sada valja konsultovati pravnika ukoliko dodje do ovakve situacije da li ima pravni osnov za tuzbu protiv banke, ukoliko ima mislim da bi banka platila velike penale kupcu za prevaru. molim vase misljenje??

  5. da li neko moze da potvrdi da cak i ovde vracaju kolometrazu i da muvaju sa servisnim knjizicama?jer ima auta koja su presla malo i da im je cena mala ako su starije godiste i da li ima pozitivnih iskustva?

  6. Oteto - prokleto

  7. Kada na placu vidite vozilo skuplje od 30.000 pa i 50.000 €, znajte da vlasnik koji ga je vozio, kupio ga je baš iz namere da ga vozi 1 do 2 godine, i naravno vrati ga nazad, jer m je odrdio posao. pa možete misliti kako se na tim vozilima iživljava.

  8. Sasa Cancar 08.11.2010. 19:45

    To jeste, ja sam imao problem sa kupovinom, naime jurim jedan auto vec 3 sedmice,kazu da je prodat a vec 20dana stoji na placu otkljucan,bez table da je prodat,imaju oni svoje mahinacije,i najbolja vozila cuvaju za svoje zaposlene,ili neke njihove veze!!!!

  9. Ja sam naprimer,koristio vozilo sluzbeno godinu dana,i presao 128 650 km.od te voznje po srbiji i po nasim lepim putevima moze te misliti sta je bilo za godinu dana od tog vozila,koje je sada na prodaju jeftinije oko 12 % u odnosu na novo,a km su naravno vratili u servisu.Posto sam vozac profi i bez ijedne ogrebotine na njemu skoda izgleda feniomenalno,moze se malo primetiti na volanu i kocnici i kvacilu malo vise posto je kocenja bilo slabo samo gas.Sad mozete misliti kadf kupi neki ko nema pojma akuto koje je napola slomljeno po nasim putevima koji se krpe sa betonom